top of page
  • תמונת הסופר/תמיכל כרמל דוידי

3 המפתחות ליצירת שינוי בקריירה


בשנים האחרונות אני זוכה ללוות בהצלחה נשים רבות למצוא את החלופה התעסוקתית שבאמת מתאימה להן.

חלק מהנשים מגיעות אלי אחרי שנים שעבדו וצברו נסיון בתחום מסויים אבל כבר לא רוצות לעסוק בו או לא מוכנות לשלם את המחירים שהוא דורש,

חלקן מגיעות אחרי חופשת לידה שבה הבינו משהו על עצמן, ובעיקר שמות לב שמשהו השתנה בסדרי העדיפויות וברצונות שלהן,

וחלקן מגיעות אלי ממש עם סיום התואר או אחרי שנה בתפקיד עם ההבנה שיתכן שבחרו "לא נכון" ושואלות מה לעשות עכשיו,

בכל מקרה, מנסיוני יש 3 מפתחות, עקרונות, שרלוונטים לכל אישה שרוצה לעשות שינוי כלשהו בקריירה, והאמת בכלל בחיים.


1. כדי למצוא את הקריירה/ התחום החדש בחוץ את צריכה לחפש קודם כל בפנים.

רובינו מתחילות את החיפוש בהסתכלות החוצה- אילו תחומים או משרות קיימים בשוק העבודה, מה מתוך מה שמכירה/ לא מכירה יכול להתאים לך, מה עושות אחרות בסביבתך, וזו...מכשלה.

הצעד הראשון שכדאי לעשות בכל תהליך של שינוי הוא להסתכל, לחקור ולהבין קודם כל פנימה ולשאול את עצמך- מי את? מה חשוב לך? מהם הערכים שמובילים אותך? מהם סדרי העדיפויות שלך כרגע? במה את טובה? איך את יוצרת תנועה ותוצאות בחיים שלך?

הרי אחת הסיבות שבגינה את רוצה לעשות שינוי היא שמה שקיים עכשיו כבר לא מתאים לך, ולכן על מנת למצוא מה כן יתאים הצעד הראשון הוא להבין מי את היום.

2. לסמוך על עצמך-

כמה זמן את כבר בלופ של מחשבות "מצד אחד...., אבל מצד שני..."? מגיעה לנקודה שדי, צריך כבר לעשות עם זה משהו כבר! אבל מצד שני את במקום שכבר מוכר וידוע לך, ולעשות שינוי זה גדול, ומפחיד.תאמיני לי שאני יודעת, הייתי שם בעצמי, לקח לי 5 שנים לעזוב תחום ועבודה שידעתי מההתחלה שהם לא באמת מתאימים. ולכן אני יודעת כשאני אומרת לך- אם יש ספק, אין ספק. אם יש לך את המחשבות האלה בראש ואת המועקה הזו בלב יותר מחודש חודשיים, תסמכי על עצמך שנדרש כאן שינוי (יכולה לדמיין את עצמך ממשיכה באותו מצב עד הפנסיה?)

 

3. בהירות וסדר עוזרים לקבל החלטות ולזוז קדימה

אחת הסיבות שקשה לעשות שינוי הוא שהדרך מנקודת ה A לנקודת ה B הנכספת מרגישה גדולה, מסובכת ולא ברורה. אבל אם הייתי אומרת לך שאפשר לעשות הרבה מאוד סדר בכל השאלות והדאגות שמטרידות אותך, שבסופו של דבר יש כמה שלבים ברורים שצריך לעבור כדי להבין מה את כן רוצה לעשות בחיים וכיצד להוציא את זה לפועל, ושאת אפילו לא צריכה ללכת את הדרך הזו לבד, אני יכולה להראות לך אותם ואפילו ללוות אותך בהם צעד צעד בקצב שמתאים לך, זה מרגיש יותר נעים נכון?

ככל שהדרך תהיה לך יותר ברורה ומסודרת כך יהיה לך יותר קל להתחיל ללכת.

בסופו של דבר אני יודעת שלא קל לעשות שינוי, גם ממני זה דרש אומץ ובחירה, אבל תסכימי איתי שככל שתשקיעי עכשיו באפשרות למצוא מה את באמת רוצה לעשות בקריירה- החיים שלך, הביטחון העצמי, תחושת המשמעות והסיפוק ישתפרו מאוד, וחבל על כל רגע.

6 צפיות0 תגובות
bottom of page